17 grudnia, 2021 #Internet

Jak najszybciej wrócić do swojej figury po ciąży

Zajście w ciążę zwykle wiąże się z przybraniem paru zbędnych kilogramów. Nie da się jednak nie zauważyć, że większość matek pragnęłoby tego uniknąć. Czy są sposoby, by szybko wrócić do swojej figury po ciąży? Poznaj najprostsze z nich.

O odpowiednią figurę warto zatroszczyć się już w trakcie ciąży. Bez wątpienia nie jest to odpowiedni czas, żeby męczyć się ścisłą dietą. Ciało kobiety w ciąży wymaga nieco więcej energii niż na co dzień. Ograniczenie niezdrowego jedzenia oraz słodyczy może jednak zmniejszyć wagę po ciąży. Dobrym pomysłem może być także regularna aktywność fizyczna w ciąży, dopasowana do wyjątkowego stanu. Ważne jednak, żeby aktywność w ciąży zawsze skonsultować z ginekologiem. To położnik może stwierdzić, czy nie ma przeciwwskazania do ruchu.

Największym wsparciem kobiety w walce o dawną sylwetkę są regularne spacery z wózkiem. Przyniosą one pożytek tak samo mamie, jak dziecku. Obydwoje potrzebujecie czasu na świeżym powietrzu. Zamiast spacerować powolnym krokiem, wybierz raczej energiczny marsz. Dodatkowe kilogramy po ciąży będą kurczyć się w mgnieniu oka, w trakcie realizowania tego codziennego obowiązku.

Gdy upłynie okres połogu, a lekarz nie będzie widział żadnych przeciwwskazań, można rozpocząć różnego rodzaju ćwiczenia gimnastyczne. Świeżo upieczone mamy uwielbiają zumbę czy aerobik. Jednocześnie to doskonała sposobność, aby wyjść z domu. Nie przejmuj się jednak, jeśli podobne zajęcia nie są organizowane w twoim mieście. Równie dobrze możesz spędzać aktywnie czas we własnym domu. Niedługie, ale intensywne treningi, na przykład crossfit, pomagają efektywnie odzyskać poprzednią wagę. Co więcej, nie zajmują dużo czasu, którego najczęściej brakuje kobietom po porodzie.

You Might Be Interested In